Bedste mavehjul: Her er de 2 bedste mavetræningshjul i 2021

Det bedste mavehjul kan hjælpe dig med at gøre dine mavemuskler synlige, hvis du vel og mærke bruger det korrekt. Mavehjul kaldes også ab wheel og mavetræningshjul - det er dog samme udstyr til mavetræning. Med et mavehjul får du langt flere muligheder for at gøre din træning spændende, træne din core og dermed også dine mavemuskler. Her i denne guide til de guide til mavehjul finder du de bedste og mest populære netop nu.

Abilica Ab Wheel Guld

Konklusion: Her er det bedste mavehjul 🥇

Abilica Ab Wheel Guld er udvalgt af Anders T, som det bedste mavehjul i januar 2021.

Bedste
Af Personlig træner
Priser er opdateret i dag fredag d. 22 januar 2021, indholdet søndag d. 10. januar 2021 og er oprindeligt udgivet fredag d. 1. januar 2021.
Vores eksperter undersøger, tester og vurderer de bedste produkter uafhængigt. Vi tjener kun penge, hvis du køber et produkt via vores links. Læs mere

Hvilket mavehjul er bedst?

1. Abilica Ab Wheel Guld mavehjul - BEDST I TEST 🥇

Abilica Ab Wheel Guld

Det bedste dobbeltsidede mavehjul til træning

Abilica Ab Wheel - et dobbelthjulet mavehjul til maveøvelser (og styrkelse af core) Ønsker du effektiv træning af mavemuskler, ryg og skuldre, så bør du investere i et Abilica mavehjul! Med tiden vil du blive stærkere i din core og dermed rulle mavehjulet længere og længere ud under dine maveøvelser. Er... Læs mere om Abilica Ab Wheel Guld mavehjul lige her

  • Dobbelthjulet mavehjul

2. Abilica XC Ab Wheel mavehjul

Abilica XC Ab Wheel

Et klassisk mavehjul til maveøvelser

Abilica XC wheel - et klassisk mavehjul til maveøvelser Med Abilica XC wheel får du et klassisk mavetræningshjul, der giver effektiv træning af mave, ryg, arme og skuldre. Når du med tiden vil rulle ekstra langt ud under dine øvelser, så er det tid til næste niveau. Næste niveau to vil være, at du... Læs mere om Abilica XC Ab Wheel mavehjul lige her

Sådan bruger du mavehjul og opnår resultater

Har du set et lignende mavehjul liggende i fitnesscenteret, men måske ikke lige vidst hvad det skulle bruges til? Fat mod - det er ikke spor svært og faktisk ret sjovt når man først lige fanger teknikken:

  1. Starter din maveøvelse med et mavehjul på enten knæ eller stående.
  2. Ret ryggen og spænd i mavemusklerne.
  3. Grib mavehjulets håndtag (armene på siden af hjulet) og sæt det på gulvet, så tæt på din krop som muligt. Husk at holde ryggen ret og spænd i mavemusklerne under hele øvelsen!
  4. Rul ud indtil du ikke kan rulle længere. Fornem på kroppen hvornår øvelsen begynder at blive lidt for intens.
  5. Når du har nået så langt ud, at du næsten mister pusten, er det tid til, at du ruller hjulet tilbage mod din egen krop.
  6. Det var én gentagelse, så nemt er det!

Det er selvfølgelig altid vigtigt at presse sig selv, men det skal ikke være på bekostning af forkert brug af hverken fitnessmaskine eller udstyr. Du bør derfor rulle dit mavehjul retur når din ryg ikke længere er ret. Dette af den simple årsag, at du skal undgå skader. Ømme mavemuskler dagen derpå er dog helt okay…

Bedøm denne artikel
Stjerne Stjerne Stjerne Stjerne Stjerne
57 stemmer, gennemsnit: 4.8 / 5